Lehet Más Óbuda és Békásmegyer

Lehet Más Óbuda és Békásmegyer

Interjú Szabó Tímea országgyűlési képviselővel

2011. október 22. - Bp3 LMP


 - Mióta politizálsz, hogy kerültél az LMP-be?
Először is nem szívesen használom a „politizálás” kifejezést. Jobban szeretem azt gondolni, hogy mint minden ember a saját környezetében, én is az éppen aktuális munkakörömben, a saját szintemen próbálok valamiféle pozitív változást elérni Magyarországon. Élhetőbbé, könnyebbé tenni az életünket, megvédeni a jogainkat, megóvni a környezetünket. Korábban civilként dolgoztam, és országgyűlési képviselőként is azzal az alázattal próbálok az előttünk álló feladatokra tekinteni, a problémákat megoldani, ahogyan azt korábban tettem. Nem egyedül, hanem másokkal közösen. Anélkül, hogy másokat meghallgatnék, soha nem akarom azt gondolni, hogy igazam van, hogy valami feltétlenül úgy jó, ahogyan én elgondoltam. 

Egyébként 2008 őszén csatlakoztam az akkor még mozgalmi formában működő LMP-hez. Nagyon szimpatikusnak találtam a célkitűzéseket – a környezeti fenntarthatóság, a társadalmi igazságosság és a demokratikus részvétel elérését - és nagyjából akkor ért meg bennem az a gondolat, hogy változtatni csak együtt tudunk.

- Miért vállaltad a III. kerületi jelöltséget, milyen változást, eredményeket remélsz képviselőségedtől?

Az LMP országos listáján szerepeltem, utána jött a felkérés, hogy vállaljam el a kerületi jelöltséget is. Mivel születésem óta itt lakom, sőt szüleim és nagyszüleim is Óbudán éltek, szívesen vállaltam azt, hogy a helyi szervezettel együtt segítsem a kerület fejlődését. Én elsősorban országgyűlési képviselő vagyok, a kerület munkájában közvetlenül Béres András kollégám vesz részt a helyi képviselő testület tagjaként.

Külső körülményeknek köszönhetően a munkánk gyümölcsét még nem lehet feltétlenül azonnal látni. Igyekszünk napi szinten pozitív változásokat hozni, de ez egy kétharmados többséggel szemben nyílván elég nagy kihívást jelent. Elsődleges célunk, hogy minél többen megismerjenek minket, céljainkat, és megmutassuk, hogy valóban lehet más a politika. Az Országgyűlésben egyébként az Emberi jogi, kisebbségi, civil- és vallásügyi bizottság alelnöke vagyok, így elsősorban emberi jogi területen dolgozom. Azt remélem, hogy helyi és országos szinten is hozzá tudok járulni ahhoz, hogy mindenki alapvető jogait maradéktalanul tiszteletben tartsuk és tartassuk. Ugyanolyan fontosnak tartom a vélemény-nyilvánítás szabadságát, mint a lakhatáshoz, megfelelő egészségügyi ellátáshoz vagy az oktatáshoz való jogot.


 - Milyen témákon dolgoztál az utóbbi időben? Volt-e a kerületiek életét segítő kezdeményezésed, sikered?

Elsősorban emberi jogi témákon. Többek között tavaly év végén egyedüli parlamenti pártként kezdeményezésemre fogadtuk a Dalai Lámát, akivel emberi jogi és környezetvédelmi kérdésekről is tárgyaltunk. Azóta is aktív kapcsolatban vagyunk a Láma európai állandó delegációjával. Küzdöttem a vajdasági „temerini fiúk” szabadulásáért is. Ennek kapcsán több parlamenti felszólalásom is volt, elutaztam meglátogatni őket a szerbiai börtönben, és levelet írtam Tadic szerb elnöknek. Az erőfeszítések részben sikerrel jártak, az öt fiúból háromnak csökkentették a büntetését. Vizsgáltam Geréb Ágnes fogvatartásának körülményeit, melynek hatására Gerébet házi őrizetbe helyezték át, a Belügyminisztérium és az Országos Büntetés-Végrehajtási Intézet munkatársai pedig kezdeményezték az előzetes fogvatartás gyakorlatának áttekintését. De foglalkoztam a fogyatékosok jogaival, gyerekjogokkal, és a nemrég elfogadott egyháztörvényben módosításában is igyekeztem aktívan részt venni úgy, hogy az általunk fontosnak tartott alapelvek érvényesüljenek a törvényben.

A parlamenti munka és egy négy éves kisfiú mellett nem könnyű kezdeményező szerepet vállalni kerületi ügyekben, de igyekszem a területi LMP szervezetnek minden segítséget megadni. Egyébként  rengeteg helyi kezdeményezés van a játszóterek felújításától kezdve, a Duna-part rendbetételén és bicikli utak bővítésén át helyi termelői piac kialakításáig.


 - Mik a terveid még a képviselői munkában?

Továbbra is elsősorban az emberi jogok területén szeretnék aktív maradni. Ezen a területen szereztem tudást, tapasztalatot itthon, az Egyesült Államokban és Afganisztánban is. A jelen parlamenti ülésszakban kiemelten szeretnék foglalkozni a gyermekek jogaival, fogyatékos emberek életének javításával és szabadságjogi kérdésekkel, pl. gyülekezés, szabad vélemény-nyilvánítás, stb. Az előbbire külön helyi szinten is szeretnék koncentrálni, ebben óvodás kisfiam is nagy segítségemre van.

A bejegyzés trackback címe:

https://bp3lmp.blog.hu/api/trackback/id/tr523321633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása