Lehet Más Óbuda és Békásmegyer

Lehet Más Óbuda és Békásmegyer

Terítéken az oktatás

2013. június 05. - Bp3 LMP

Új kép.JPG

Május 30-án az LMP III. kerületi területi szervezete újabb interaktív rendezvényre invitálta az érdeklődőket, ez a beszélgetés elsősorban a közoktatásról és a felsőoktatásról szólt Interaktív Fórumunk vendége Osztolykán Ágnes az LMP országgyűlési képviselője, az Országgyűlés Oktatási, Tudományos és Kutatási bizottságának alelnöke. A beszélgetést Vonnák Anikó, a III kerületi LMP-s tagja moderálta.

A képviselőnővel folytatott beszélgetés az oktatás tematikája köré összpontosult. Először egy LMP-s módosító beadvány sikere került szóba; közel áll az elfogadáshoz az a javaslat, mely a kötelezően három éves korban elkezdett óvodáztatást családi napközikben is engedné. A családiasabb, kevesebb gyermeklétszámmal működő családi napközik alternatívái lehetnének a jelenleg túlzsúfolt óvodáknak. Az LMP-s indítvány szakmai szempontokra hangsúlyt fektet: legalább egy óvópedagógust kellene alkalmazni az óvodás korú gyermekeket befogadó családi napközikben. Amennyiben elfogadja az Országgyűlés ezt a módosító beadványt az többek között azért is eredmény lenne, mert a jelenlegi kormány nagyon ritkán fogad el ellenzéki javaslatot.

A sikertörténet után az LMP köznevelés politikájának két hangsúlyos elemét ismertette Osztolykán Ágnes: az egyik a differenciálás, a másik az innováció problematikája.

A differenciálás fogalma az oktatásban azt jelenti, hogy nem feltétlenül ugyanazt kell tanítani minden tanulónak és nem feltétlenül ugyanúgy. A differenciált oktatás módszerének létjogosultságát az indokolja, hogy a tanulók nem egyformák sem pszichológiai értelemben, sem a meglévő tudás vonatkozásában. Ugyanaz a tudásanyag különböző mértékben sajátítható el a különböző tanulók számára. A differenciált oktatás segítené e különbségeket kiegyenlíteni.

A Lehet Más a Politika ezen kívül fontosnak tartja, hogy ne csak az elitnek legyen lehetősége az innovációra.

A párt oktatáspolitikájának összefoglalása után a kérdések következtek, amelyek a kötelező Pedagógus Karban lévő részvétet és az esélyegyenlőséget az oktatásban témaköröket érintették. A kérdezők kételyeiket fejezték ki, hogy a kötelező kari részvétel nyomására a megfélemlített pedagógusok nyugodt, stressz mentes környezetet tudnak teremteni a gyermekeknek, pedig anélkül nem lehet hatékony az oktatás. A burkolt szegregáció pedig tovább fokozza a társadalmi igazságtalanságokat, mélyíti a társadalmi különbségeket.

Válaszában Osztolykán Ágnes kritikáját fogalmazta meg a jelenlegi kormányzattal szemben; sok döntésük elhamarkodott, nem elég átgondolt. Az erőltetett centralizáció az oktatásban, az iskolák autonómiájának elvesztése kiszolgáltatottabbá teszi az iskolaigazgatókat, pedagógusokat, tanulókat; a tanítás szabadságának elvesztése az oktatás minőségének romlásához vezet.

Az érdeklődök választ kaptak kérdéseikre és mindannyian egyetértettünk, hogy mindannyiunk közös célja gyermekeinket elfogadóbb közegben neveltetni, használható tudást közvetíteni számukra, hiszen csak így lesz esélyük elindulni az életbe.

Köszönjük vendégünk és a közönség részvételét és ezúton is megragadjuk a lehetőséget, hogy felhívjuk figyelmüket, ha nyomon követik a blogunkat és/vagy facebook (https://www.facebook.com/LehetMasObudaEsBekasmegyer?ref=hl) oldalunkat, értesülhetnek következő rendezvényünkről.

Vonnák Anikó

LMP

A bejegyzés trackback címe:

https://bp3lmp.blog.hu/api/trackback/id/tr115345693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása